سیستم اطفا حریق آشپزخانه های صنعتی و مدرن

ارزیابی ریسک حریق و مقابله با حریق در دیتاسنتر ها ، اتاق های سرور و مراکز دیتا:
September 10, 2017
اعلام و اطفا حریق
June 2, 2019

سیستم اطفا حریق آشپزخانه های صنعتی و مدرن

سیستم-اطفا-حریق-آشپزخانه-های-صنعتی-و-مدرن

Kitchen Fire Suppression Systems

آشپزخانه های مدرن تجاری بسیاردر خطر آتش سوزی مبیاشند آشپزخانه های مدرن تجاری به علت انباشت روغن قابل اشتعال در تجهیزات آشپزخانه و دمای بالا در محیط ، منجر به تهدید بسیارزیادی در برابر حریق می شود

سیستم های تهویه روغن را از بخارهای پخت و پز در سراسر هود، فیلتر ها و کانال ها منتقل می کند. جریان برق و گاز افزایش خطر آتش سوزی را موجب میشود و بنابراین باید پیشگیری از حریق کار اطفا حریق قبل از پیشروی آتش انجام گردد در داخل هود به وسیله

مدیریت خودکار تشخیص و مدیریت فعال 24 ساعت حفاظت را فراهم می کند. علاوه بر تشخیص آتش، شما می توانید سیستم را به صورت دستی به وسیله یک سیستم فعال ساز دستی فعال کنید

عامل موثر درایجاد آتش سوزی را از بین میبرد. با تشکیل فرمول بی کربنات پتاسیم pH آتش را خاموش می کند و مانع از گسترش حریق می شود.

سیلندرهای فولادی تحت فشار همیشه آماده تخلیه مواد بی کربنات پتاسیم در صورت آتش سوزی هستند. گیج فشار در سیلندر عامل خاموش کننده، کنترل بصری را فراهم می کند.

100٪ بلوک کنترل نصب شده و آزمایش شده تضمین عملکرد ایمن از توابع ورودی و خروجی. نصب و راه اندازی بدون وقفه کاری از آشپزخانه شما به علت پیکربندی لوله قابل انعطاف انجام می شود.

پوشش کروم حفاظت از نازل را از گرفتگی با خاک و روغن، فراهم می کند گاز خروجی بدون وقفه از آن خارج میگردد. پوشش نازل ها از بین نمی رود و تخلیه آتش نشانی را قطع نمی کند. در اندازه های مختلف به تناسب نیاز شما در دسترس هستند.

در طراحی سیستم ما تغییرات و گسترش آشپزخانه شما را در نظر می گیریم. هود توسط تکنسین های آموزش دیده بازرسی و نصب و گارانتی میگردد

مشخصات فنی سیستم اطفا حریق هود و آشپزخانه های صنعتی :

1- این مشخصات ویژگی های فنی سیستم های آتش سوزی شامل تشخیص و خاموش شدن اتوماتیک آتش سوزی در تجهیزات آشپزخانه با خطر آتش سوزی: دودکش، کوره، فیلتر، اجاق گاز، کوره، و موارد مشابه برای پخت و پز.

2- زمینه : این مشخصات شامل یک عامل شیمیایی مرطوب، کاربردی برای سیستم های آشپزخانه می باشد. سیلندر های آتش خاموش کننده، دستگاه های تشخیص آتش و واحدهای تخلیه مکانیکی، نازل های تخلیه و دیگر مواد توسعه یافته تجهیزات کمکی؛ و راهنمای نصب

3- ویژگی های اصلی: هر سیستم یکپارچه با یکدیگر یک واحد را تولید می کند و تمام موارد محصول یک تولید کننده است. 3.2 طراحی سیستم های هود، طراحی مقیاس طرح آشپزخانه بر اساس استانداردهای NFPA (96 و 17A) و UL300 است.

سیستم توسط آشکارسازها در داخل کابین هود یا دکمه فعال سازی دستی، نصب شده بر روی مسیرهای تخلیه فعال می شود و آتش را خاموش می کند عامل تخلیه شیمایی مرطوب که به محیطی که درآن تخلیه میشود آسیب نمی رساند.

تمام واحدهای مورد استفاده در سیستم تایید شده UL300..در استاندارد

برای هر گروه از دستگاه ها و هود، که موضوع ریسک هستند، یک سیستم واحد اعمال خواهد شد.

مشخصات فنی:

:طراحی
طراحی سیستم بر اساس مقیاس های طرح آشپزخانه ارائه شده توسط مدیر یا باگزارش محاسبات قراردادی پس از مطالعه طرح آشپزخانه، مطابق با هنجارهای NFPA (96 یا 17A) و UL300 انجام می شود.

اطفا پتاسیم بی کربنات: مواد
عامل شیمیایی خنک: عامل شیمیایی خنک بر پایه پتاسیم با سطح پایین pH، محلول موثر است که به سرعت آتش خاموش میکند،و اثرات نامطلوب بر محیط زیست ندارد

سیلندر نگهدارنده ماده خنک کننده شیمیایی مرطوب: سیلندر باید از فولاد ضد زنگ ساخته شود. با توجه به فشار کاری بار20 ° شارژС DE 175 PSL، آن را با نیتروژن خشک تحت فشار قرار دادند. وضعیت کار سیلندر را می توان از طریق مانومتر کنترل کرد. خروجی سیلندر باید از جنس برنج ساخته شود. RAL 3000 با رنگ قرمز رنگ هستند.

دستگاه تخلیه مکانیکی: دستگاه تخلیه مکانیک یک جعبه ساخته شده از فولاد ضد زنگ با یک شیر در طرف جلو است، که باعث حرکت گاز به سیلندر آتش نشانی به وسیله شیر، پنوماتیک و مکانیکی می شود. روی صفحه نمایش، نشان دهنده وضعیت دستگاه (آماده / فعال) خواهد بود. اتصال دستی شروع به حرکت می کند، فعال سازی دستی سیستم، عملیات که در شرایط عادی با دیسک مسدود می شود.

نازل: هر نوع نازل مورد استفاده مورد آزمایش و تأیید برای استفاده در سیستم های رستوران خاص قرار می گیرد. نازل ها از برنج کروم ساخته شده اند. در قسمت اسپری بر روی کروم، شکل و میزان جریان اسپری نشان داده شده است. تهیه شده با فیلتر جلوگیری از اشباع نازل. علاوه بر این امکان باز شدن پوشش پلاستیکی در هنگام تخلیه وجود دارد.

سیستم تشخیص: آشکارساز مجهز به فلز (فعال در 182 درجه سانتیگراد) است که تشخیص گرما از آتش در داخل کابین هود و یا بر روی اجاق گاز است و فلز در نتیجه ذوب شدن قطع می شود. سیم تشخیصی از جنس فولاد جامد نصب شده است و بین دستگاه آشکارساز و دستگاه تخلیه مکانیکی متصل است. Principe عملیات: با توجه به دمای بالا در طول آتش تا 182oC DE آشکارساز با فلز ذوب شده و قطع، سیم تشخیص آتش ضعیف است و بنابراین مکانیزم تخلیه آغاز شده است.

خط تخلیه: خط تخلیه از لوله های فولادی بدون درز ساخته شده است. لوله های گالوانیزه و اتصالات گالوانیزه مورد استفاده قرار نمی گیرند. اتصالات لوله انعطاف پذیر نیست و در خم شدن لازم است از اتصالات استفاده شود. از مهر و موم تفلون برای آب بندی استفاده می شود. سطح بیرونی مفاصل و لوله ها از خاک، روغن و زنگ پاکسازی می شود. لوله ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند به ارتعاش و ضربه ها مقاومت کنند.

دکمه شروع دستی: دو سیم حساس به آتش، یک عبور از یک خط از مکانیزم و دیگری از طریق یک خط جداگانه به دستگاه متصل می شود. هنگامی که دکمه را فشار می دهید، این سیم ها کشیده می شوند، بنابراین مکانیسم را فعال می کنید.

تماس کلیدی: تماس کلیدی با یک خروجی برای ارسال یک سیگنال به سیستم زنگ خطر موجود نصب شده در داخل دستگاه تخلیه استفاده می شود، سیستمهای الکتریکی و سایر دستگاه های الکتریکی را باز و بسته می شود.

5- آموزش :
5.1 قراردادی یک روز آموزش شخصی در مورد نظریه و استفاده از سیستم های جلوگیری از آتش سوزی در داخل کابین آشپزخانه نگه می دارد. تعداد پرسنل توسط مدیر تعیین خواهد شد.


تصویر2

لینک فیلم آموزشی یوتیوب

تصویر3
تصویر4
دپارتمان اعلام و اطفا شرکت کارا ارتباطات هوشمند
دپارتمان اعلام و اطفا شرکت کارا ارتباطات هوشمند
کارا ارتباطات هوشمند (کارافایر) با تکیه به تجربه نیروهای خود در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های اعلام و اطفاء جریق و همچنین تامین تجهیزات استاندارد و توزیع مطالب علمی اعلام و اطفاء حریق به فعالیت می پردازد.جهت مشاوره با 26700421-021 تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید